Huid en lichaam zuiveren?

Detox is de trend in Amerika en ook in Nederland is er steeds meer vraag naar. Zoals jullie weten ben ik begonnen met detoxen en ben nu halverwege mijn kuur. Ik zie nu al de voordelen van mijn strakke regime! 

Zo merk ik duidelijk dat het voor meer energie en fitheid zorgt. Rond mijn mond is het onrustig geweest (dit is mijn zwakke plek) maar ik zie dat dit langzaam weer wegzakt. Als je huidproblemen hebt kun je in eerste instantie te maken met aanpassingsproblemen (alle afvalstoffen gaan je lichaam uit) nadat je lichaam van binnen is gereinigd zie je dat er een verbetering plaatsvind.

In onze huidige Westerse wereld worden we overladen met voedsel. Door ons ongezonde eetpatroon met veel dierlijke eiwitten, suiker, verzadigde vetten en giftige stoffen, zoals alcohol en bestrijdingsmiddelen op groente en fruit, zit het lichaam vol met gifstoffen. Het lichaam kan slechts beperkt giftige stoffen verwerken, opslaan en verwijderen. Wanneer te veel van deze stoffen in het lichaam achterblijven worden vooral de darmen en de lever zwaar belast. Dit kan leiden tot hoofdpijn, een beslagen tong, een verstopte neus of overmatige lichaamsgeur. Stress verergert dit proces. Door stress kan het lichaam niet langer op de juiste manier functioneren waardoor gifstoffen nog meer ophopen.

Ik probeer vanaf het moment dat ik gestart ben met de detoxkuur vooral mijn eetpatroon aan te passen, zo weinig mogelijk zuivel (koemelk), suiker en tarwe. Dit lijkt een stuk eenvoudiger dan het is. Vandaag schrijf ik op wat ik zoal eet:


Ik begin 's ochtends met een peer en een appel en natuurlijk mijn eerste glas detox, pure thee en water om mijn supplementen van LavieSage in te nemen (Skin Protect, Skin Balance en Skin Base).

Rond 10 uur eet ik 2 speltcrackers met Milner kaas. Lunchen doe ik vandaag met een salade van feta, gedroogde tomaten, pijnboompitten en zwarte olijven.

Rond 3 uur neem ik een speltkoek en een kop groen, pure thee. 's Avonds eet ik rijst met kipfilet, tomaten, prei en daarbij een beetje komkommer in zelfgemaakte knoflooksaus (op yoghurtbasis). Ik probeer zoveel mogelijk pakjes en zakjes te vermijden geen alcohol te drinken dus zo puur mogelijk te eten!

Reacties

Populaire posts