Lash Control Mascara

Ben jij ook altijd op zoek naar de perfecte mascara? Tijdens mijn zoektocht naar mascara viel mijn oog op de Lengthening and Conditioning &  Volumizing and Conditioning 2x Black Mascara van Lash Control. Deze mascara's hebben namelijk iets unieks; SQUEEZE control! En unieke producten, daar houden wij van bij BUSHBEAUTY, tijd dus om deze uitgebreid te testen.

Als eerste heb ik de Lengthening and Conditioning Black mascara getest.

De mascara zit in een plastic huls met in het midden een roze flexibel rubber gedeelte waar je in kunt knijpen (squeeze). Door hierin te knijpen kun je bacteriën buitensluiten en klodders en klontjes mascara voorkomen. Je kunt de mascara door de squeeze control eenvoudig doseren, wil je weinig mascara op je borsteltje dan knijp je hard in het roze gedeelte en wil je veel mascara op je borstel dan laat je je borsteltje zonder al te veel te knijpen uit de huls glijden. 

Bovendien is door het flexibele tussenstuk verspilling van je mascara verleden tijd. Waar er normaal gesproken nog veel mascara onderin de huls blijft zitten kun je met je borsteltje nu wel overal bij komen waardoor je je mascara optimaal gebruikt!

Het borsteltje is taps toelopend wat ervoor zorgt dat de mascara perfect is aan te brengen, zowel op je bovenste als onderste wimperrand. De smalle punt vind ik vooral prettig voor de onderste wimpers.



Lenghtening and Conditioning Black Mascara


De mascara belooft lange wimpers en dit kan ik beamen! Mijn wimpers zijn lang en het mooiste is dat er inderdaad geen klontjes ontstaan waardoor mijn wimpers een natuurlijke uitstraling hebben! 



Je verwijdert de mascara met een eye make-up remover (dit is het meest eenvoudige) of met warm water, wat soms nog wel eens wat restjes achterlaat.


De Volumizing and Conditioning 2x Black Mascara zit in een gelijke huls als de Lengthening and Conditioning Black Mascara alleen het "squeeze" gedeelte is hier paars. Het grote verschil met de Lenghtening mascara is het borsteltje. De haartjes zijn iets verder van elkaar verwijderd waardoor er, ondanks dat je flink knijpt in het rubber, meer mascara tussen de haartjes blijft zitten en er soms toch nog een grotere hoeveelheid mascara op je wimpers beland (vooral de onderste wimperrand) dan je wenst maar.... de Volumizing mascara belooft volume en dit wordt zeker waargemaakt!

De mascara's bevatten verzorgende ingrediënten als jojoba, vitamine E, kamille, aloe vera en gingko biloba. Bijenwas zorgt voor hydratatie van je wimpers. De mascara's zijn parabeen vrij.

Op dit moment gebruik ik de mascara's samen, dus eerst de Lengthening en er overheen de Volumizing mascara en ik vind deze combi perfect. Ik heb de mascara een aantal weken getest (ook op warme dagen) en heb geen uitgelopen mascara gehad, geen wimperhaartjes die uitvallen, geen geïrriteerde ogen (ik ben lenzendrager) of klontjes (wat na een aantal weken nog wel eens kan ontstaan door het zogenaamde "pompen" van de mascara in de huls waardoor er zuurstof bij de mascara komt en deze uit gaat drogen). 
                Boven: Lenghtening Mascara  
                                          Onder: Lenghtening plus Volumizing Mascara


Aangezien ik erg tevreden ben hebben wij besloten om de Lash Control mascara's in het assortiment van BRUSHBEAUTY op te nemen. Deze mascara's zijn helaas niet meer verkrijgbaar bij BRUSHBEAUTY, klik hier voor onze mascara collectie.


Reacties

Populaire posts