PRIORI Coffeeberry peeling kuur

Tijdens mijn laatst gevolgde PRIORI training van Internationaal PRIORI trainster Tracy May-Harriott vertelde ze dat voor een optimaal resultaat van de producten en peeling van de PRIORI Coffeeberry lijn je 2x per week, 3 weken achter elkaar de peeling moet ondergaan in plaats van 1x per week, 6 weken. Voor mij een reden om dit eens te testen!

De unieke Coffeeberry* producten van PRIORI zijn de eerste en enige volledig natuurlijke huidverbeterings producten met cosmeceutische anti-aging resultaten. Coffeeberry extract is de meest krachtige bron van natuurlijke anti-oxidanten van elke tot nu toe geteste vrucht, groente of theesoort.

De Coffeeberry producten:
  • verminderen zichtbaar fijne lijntjes en rimpels
  • verminderen pigmentatie
  • verstevigen en vitaliseren de droge, oudere en de zon beschadigde huid
  • verhelderen de huid
  • verzachten, kalmeren en hydrateren
  • exfoliëren, helpen de huid te reinigen van onzuiverheden
Ik gebruik ongeveer 2 jaar de AHA en Coffeeberry producten van PRIORI en ben helemaal fan (logisch, anders kan ik ze mijn klanten niet adviseren). Ik doe bij mezelf af en toe een AHA of Coffeeberry peeling maar ik ben toch wel erg benieuwd naar het te behalen resultaat van de Coffeeberry peeling in kuurverband. Aan de slag dus!
 
 
 


Bovenstaande foto's laten het resultaat zien na 1 Coffeeberry peeling (links) en 6 peelingen in 3 weken (rechts). Voor mij ligt de focus op mijn pigment. Naast mijn oog heb ik een pigmentvlek die er nog niet heel lang zit. Vooral met het opmaken van mijn ogen merk ik dat deze pigmentvlek aanwezig is aangezien het net lijkt of ik mijn oogschaduw daar niet goed heb vervaagt.

De Coffeeberry peeling breng ik op met een maskerkwast en laat deze 10 minuten zitten. Ik voel dat mijn huid wordt gestimuleerd en dat is goed te zien aan de doorbloeding! Daarna verwijder ik 'm 3x met koud water en reinig ik mijn huid met de Coffeeberry Revitalizing Cleanser en lauw water waarna ik de Radiance Eye Serum, Illuminesse Brightening Complex, Day Complex en Natural Defence SPF 25 (vanwege de zuren in de peeling en producten een must!) aanbreng. Als laatste breng ik met een poederkwast luchtig de VANI-T minerale poederfoundation "Sheer" SPF 15 aan tegen overmatige glans. Mijn huid voelt glad, strak en zacht en ik heb werkelijk het idee (sceptisch als ik ben) dat mijn huid ook iets is opgelicht....  
 

 
Pigment wordt gemaakt door pigmentcellen (melanocyten). Deze cellen bevinden zich in de onderste laag van de opperhuid (basaalcellen laag). Onder invloed van UV-straling (zon en zonnebank) neemt het aantal werkzame pigmentcellen en de aanmaak van pigment toe.
 
Te veel UV-straling, irritatie van de huid of hormonale invloeden kunnen dit proces verstoren, waardoor het pigment zich ophoopt in de huid en pigmentvlekken ontstaan. Pigmenten die in de bovenste huidlagen (opperhuid) liggen, zijn vaak het beste te behandelen. Het behandelen van pigment kost tijd en belangrijk is dat je zorgt voor:
  • Zo gering mogelijke (tot geen) blootstelling aan zon of zonnebank
  • Draag een hoed en zonnebril (liefst kunststof montuur) als je in de zon zit
  • Gebruik een zonbeschermingscrème met een hoge factor op gezicht en handen (PRIORI heeft, net nieuw!, een SPF 50, hierover meer in een volgend blog)
  • Drink veel water
  • Eet zo gezond mogelijk, veel groenten en fruit (vitamine A, wortelen en vitamine E , noten)
* De Coffeeberry producten zijn vernieuwd en verbeterd. De naam is gewijzigd in Revalé Skin. De producten van de Coffeeberry lijn worden langzaam vervangen door de nieuwe Revalé Skin met een nóg hoger percentage Coffeeberry extract.

Reacties

Populaire posts